Pitkästä aikaa näin unen, joka oli kiinnostava, ja jonka muistan selkeästi ja kokonaan. Siinä olin jonkinlaisen roolipelin suunnittelu- /tutustumistilaisuudessa. Siellä oli ehkä 50 ihmistä, tuttuja ja tuntemattomia. Pelin suunnittelijoiden joukossa oli Inkeri.

Meidät jaettiin kahteen ryhmään kysymällä: "Suklaa- vai vaniljajäätelö?" Minä vastasin: "Vanilja", vaikka tiesin, että "suklaa" olisi suositumpi. Halusin olla rehellinen, vaikka minua houkuttikin mennä massan mukana ja olla erottumatta joukosta. Suklaajoukkueeseen päätyi noin 2/3 ihmisistä, ja ainoa tuttuni vaniljajoukkueessa oli Inkeri. Mirjam tuli toiselta puolelta sanomaan minulle, että vaihtaisit vaan vastaustasi ja tulisit meidän kanssa...mutta en halunnut.

Alkoi leikki. Meidän piti eliminoida toisiamme pelistä tarttumalla samaan aikaan toisen jompaankumpaan käteen ja tallaamalla tätä saman puolen varpaille. Joillakin ihmisillä oli sukkia käsissä ja/tai jaloissa, ja ne olivat suojaa - ne piti onnistua ensin poistamaan ja vasta sitten saattoi voittaa toisen. Minulla ei ollut ollenkaan sukkia, mutta silti pärjäsin tosi hyvin. Voitin ihmisen toisensa jälkeen. Lopulta jäljellä olin vain minä, ja paljon ihmisiä, joilla oli monetkin sukat päällekkäin käsissä ja jaloissa. Inkeri oli heidän joukossaan, ja tajusin, että nämähän olivat kaikki pelinjärjestäjiä ja sukat kuvastivat heidän valta-asemaansa.

Voitin sukallisen ihmisen toisensa jälkeen. Lopulta tuli suuri finaali: vain minä ja joku poika olimme jäljellä. Voitin pojankin. Olimme äkkiä jonkinlaisella areenalla ulkoilmassa. Koin villiä voitonriemua, tuuli tuiversi hiuksiani ja tuuletin ja hihkuin onnellisena.

Kävi ilmi, että voittamalla olin todistanut kykyni ja pääsisin mukaan jonkinlaiseen mystiseen hallitukseen.

Miten ihmeessä tätä unta tulee tulkita?