Helsinki - työelämään siirtymistä - Buffya - kipuja ja kolotuksia.

Huh, kiirettä. Viime viikolla minä...

(1) ...kävin leffassa kaksikin kertaa, Paris, je t'aime ja The Devil Wears Prada, ja luin loppuun Rankinin kirjan. Arvostelut tulee tässä joskus.

(2) ...kävin Helsingissä työjuttujen perässä. Nyt pitäisi tehdä koekäännös. Kokemuksen perusteella olen aika vakuuttunut siitä, että jos en yllättäen muutu aivottomaksi simpanssiksi, minulla on kohta lisää freelance-töitä. Aika kiva!

Jännä, miten opiskelujen alkuvaiheessa tuntui niin kaukaiselta, että itse voisi koskaan saada oikeita töitä. Sitä katseli ihmeissään ylempien vuosikurssien opiskelijoita, jotka tuntuivat luiskahtaneen puoliksi työelämään kuin vahingossa. Ja kas! Olen nyt (tavallaan) 4. vuoden opiskelija (jos 3 vuotta Glasgowssa lasketaan pois), ja olen itsekin yllättäen luisumassa oikeaan maailmaan. Uskomatonta ja kivaa, miten vaivattomasti tämä on tapahtunut. Älä siis lannistu, aloitteleva opiskelija! Tämä on helpompaa kuin luulisi. 

(3) ...näin Helsingissä myös Mirriä ja Suvia (ja Simoa ja Henriä ja Enni-vauvaa). Vietimme hauskan illan katsellen pitkästä aikaa Buffya. Minulla on koko sarja DVD:llä, ja meillä on projekti. Olemme edenneet jo yli 6. kauden puolivälin. Tämän viikon sunnuntaina jatkamme. Ei oikeastaan enää loputtoman montaa sessiota jäljellä, outoa sinänsä. Tämän kierroksen valmistuttua olen näyttänyt Buffyn kolmelle ihmiselle - Jannalle Glasgowssa ja näille kahdelle. Jippii.

(4) ...kävin viikonloppuna Marjukan kanssa pump-jumpassa, joka oli silkkaa itsemurhaa. Käteni ovat olleet pari päivää niin kipeät, etten voi tehdä mitään. Se oli mukava ylläri erityisesti yhdistyessään (5) flunssaan, joka myös toi mukanaan kipuja ja kolotuksia. Onneksi sairastumisesta selvittiin säikähdyksellä ja sekä minä että kipeät käsivarteni olemme jo paranemaan päin. Viikonloppu kuitenkin meni vähän kädettömänä ja puolikuntoisena.

(6) ...olen miettinyt, hakeeko blogin nimi ikuisesti muotoaan. Jotain sille kai pitäis tehdä. Mutten ole keksinyt.